post

 

 

لینک ثبت نام: https://goo.gl/nrUfMr

دانشکده فنی و حرفه ای دکتر شریعتی با همکاری شرکت گسترش حرارت مطبوع نور برگزار می کند؛

 
   

 

 

همایش و کارگاه های تخصصی  اینترنت اشیاء و ساختمان های هوشمند

Internet of Things & Smart Buildings

دانشکده فنی و حرفه ای دکتر شریعتی

18 اردیبهشت ماه 1396

 
   

 

 

محورهای علمی همایش

اینترنت اشیاء و شهر هوشمند

تاثیر پارامترهای هوشمند سازی در طراحی معماری

BMS و مدیریت مصرف انرژی

هوشمند سازی تاسیسات ساختمان

نحوه پیاده سازی کسب و کارهای مبتنی بر هوشمند سازی ساختمان

امنیت در شبکه های هوشمند

 

 

موضوعات همایش زمان ارائه سخنران  
اینترنت اشیاء و شهر هوشمند 9 الی جناب آقای مهندس نیما فلاح دریافت رزومه
پارامترهای هوشمند سازی در معماری      
BMS و مدیریت مصرف انرژی

هوشمند سازی تاسیسات ساختمان

  جناب آقای مهندس افشارزاده  
نحوه پیاده سازی کسب و کارهای مبتنی بر اینترنت اشیاء      
امنیت در شبکه های هوشمند   جناب آقای مهندس امیر علوی  

 

عناوین کارگاه ها و پروژه های تخصصی هوشمند سازی ساختمان مبتنی بر اینترنت اشیاء

عنوان کارگاه : کارگاه تخصصی آموزش پیاده سازی اینترنت اشیا با استفاده از ARDUINO
عنوان پروژه؛ اتصال به آردوینو از طریق وای فای و فرمان به پرده هوشمند
ارائه دهندگان : مهندس امیر علوی
ویژگی شرکت کنندگان:  رشته های برق، الکترونیک، کامپیوتر و فناوری اطلاعات
تعداد ساعت کارگاه آموزشی : 9 ساعت
ظرفیت کارگاه : 12 نفر
زمان برگزاری : جمعه 22 اردیبهشت از ساعت 9 الی 13:30

                        جمعه 29 اردیبهشت از ساعت 9 الی 13:30

پکیج : بورد آردوینو، سنسورهای و عملگرهای استفاده شده در طی دوره، ماژول های مخابراتی استفاده شده در طی دوره و دیگر تجهیزات مصرفی الکترونیکی
پیش نیاز: شرکت کنندگان در این دوره لازم است حداقل با یکی از زبان های برنامه نویسی آشنا باشند.

 

عنوان کارگاه : کارگاه تخصصی آموزش طراحی، اجرا و نصب تابلو برق موتورخانه هوشمند بر بستر اینترنت
عنوان پروژه؛ تحلیل میزان مصرف انرژی کاربری های دانشکده و طراحی، ساخت، نصب و اجرای تابلو برق هوشمند بر بستر شبکه (کاربری منتخب بر اساس میزان بازدهی سرمایه)
ارائه دهندگان : مهندس افشار زاده ، مهندس نیما فلاح به همراه تیم فنی شرکت گسترش حرارت مطبوع نور
ویژگی شرکت کنندگان: رشته برق، الکترونیک، مکانیک  و کامپیوتر و فناوری اطلاعات
تعداد ساعت کارگاه آموزشی : 12 ساعت + 10 ساعت زمان حضور در کارگاه ساخت  + زمان بازدید جهت نصب و راه اندازی در محل پروژه
ظرفیت کارگاه : 12 نفر
زمان برگزاری کارگاه : جمعه 22 اردیبهشت از ساعت 9 الی 16:00

                                  جمعه 29 اردیبهشت از ساعت 9 الی 16:00

 

عنوان کارگاه : کارگاه تخصصی بهینه سازی انرژی با استفاده از پرده های هوشمند
عنوان پروژه؛ ساخت پرده هوشمند اتاق ریاست
ارائه دهندگان : آقای مهندس حمیدرضا کرمی، آقای مهندس سهیل رومی ، تیم فنی شرکت گسترش حرارت مطبوع نور
ویژگی شرکت کنندگان: رشته معماری، انرژی معماری، رباتیک
تعداد ساعت کارگاه آموزشی : 16 ساعت + مدت زمان حضور در پروژه ساخت
ظرفیت کارگاه : 12 نفر
زمان برگزاری : پنج شنبه 28 اردیبهشت از ساعت 9 الی 13

                        جمعه 29 اردیبهشت از ساعت 9 الی 13

                        پنج شنبه 4 خرداد از ساعت 9 الی 13

                        جمعه 5 خرداد از ساعت 9 الی 13

پیش نیاز دوره: شرکت در کارگاه تخصصی Automated Shading and Light Systems  

 

 

عنوان کارگاه : کارگاه آموزشی ساخت اپلیکیشن با CORDOVA
عنوان پروژه؛ ساخت اپلیکیشن کنترل روشنایی، تهویه مطبوع و پرده هوشمند اتاق ریاست
ارائه دهندگان : مهندس امیر علوی
ویژگی شرکت کنندگان: رشته های کامپیوتر و فناوری اطلاعات
تعداد ساعت کارگاه آموزشی : 9 ساعت
ظرفیت کارگاه : 12 نفر
زمان برگزاری : جمعه 22 اردیبهشت از ساعت 14 الی 18:30

                        جمعه 29 اردیبهشت از ساعت 14 الی18:30

پیش نیاز دوره : شرکت کنندگان در این دوره لازم است حداقل با یکی از زبان های برنامه نویسی آشنا باشند.

 

Workshop on Automated Shading and Light Systems
by
 
 
Duration:  5 hours
CREDITS: 1AIA LU/HSW, 0.1 IACET CEU
Date: 9 May 2017 ( 14:00 – 18:00)

 

عنوان همایش اینترنت اشیاء و ساختمان های هوشمند
شهریه دوره شرکت کنندگان آزاد ،250،000ریال
اعضای سازمان نظام مهندسی 30% تخفیف 180،000 ریال
دانشجویان دانشگاه های دیگر 40% تخفیف  150،000ریال
دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشکده دکتر شریعتی 60% تخفیف 100،000ریال
عناوین کارگاه ها کارگاه تخصصی آموزش طراحی، اجرا و نصب تابلو برق موتورخانه هوشمند بر بستر اینترنت
کارگاه تخصصی بهینه سازی انرژی با استفاده از پرده های هوشمند
شهریه دوره شرکت کنندگان آزاد 5،000،000ریال
اعضای سازمان نظام مهندسی 30% تخفیف 3،500،000 ریال
دانشجویان دانشگاه های دیگر 40% تخفیف  3،000،000ریال
دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشکده دکتر شریعتی 60% تخفیف 2،000،000ریال
عناوین کارگاه ها کارگاه تخصصی آموزش پیاده سازی اینترنت اشیا با استفاده از ARDUINO
کارگاه آموزشی ساخت اپلیکیشن با CORDOVA
شهریه دوره شرکت کنندگان آزاد 4،000،000 ریال
دانشجویان دانشگاه های دیگر 40% تخفیف 2،400،000 ریال
دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشکده دکتر شریعتی 50% تخفیف 2،000،000 ریال
 پکیج (اختیاری) 500،000 ریال
Workshop on Automated Shading and Light Systems
شهریه دوره شرکت کنندگان آزاد 400،000 ریال
  دانشجویان دانشگاه های دیگر 40% تخفیف 240،000 ریال
  دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشکده دکتر شریعتی 50% تخفیف 200،000 ریال
                 

 

Learning Objectives of workshop on Automated Shading and Light Systems

 

  • Compare traditional daylighting methodologies and automated shading systems in their ability to maximize daylight exposure in a space and control glare.
  • Describe how automated shading and lighting control systems work together to execute daylighting and daylight harvesting strategies in a workspace, maintaining an optimal visual environment, improving occupant comfort, and saving energy.
  • Explain the daily functionality of the automated shading and lighting system in the New York times Building and how the dynamic nature of the control has resulted in impressive energy savings.
  • Select daylighting systems that can maximize the amount of glare-free daylight exposure.

سرفصل آموزشی کارگاه ساخت اپلیکیشن با CORDOVA

بخش اول : اپلیکیشن های موبایل، سیستم عامل ها و محیط های توسعه آن ها

مقدمه

پلتفرم های موبایل و زبان های برنامه نویسی مخصوص آن ها

راهکارهای توسعه نرم افزار مستقل از پلتفرم (Cross Platform)

تکنولوژی های Cross Platform و مقایسه بین آن ها

استفاده از HTML5 و JavaScript با استفاده از Cordova برای تولید نرم افزار موبایل

 

بخش دوم : معرفی Cordova به منظور ابزاری برای توسه اپلیکیشن مستقل از پلتفرم های موبایل

Cordova چیست؟

قسمت های اصلی تشکیل دهنده

نصب Cordova

توسعه اولین برنامه موبایل بر اساس Cordova

مسیر های توسعه برنامه

 

بخش سوم : HTML5، JavaScript و CSS

HTML5: زبان برنامه نویسی طراحی ساختار برنامه

CSS: زبان برنامه نویسی ایجاد استایل در برنامه

JavaScript: زبان برنامه نویسی رفتار برنامه و منطق

 

بخش چهارم : استفاده از پلاگین ها در Cordova

پلاگین چیست؟

معرفی پلاگین های اصلی Cordova

استفاده از پلاگین های مختلف

 

بخش پنجم : ذخیره سازی داده ها در Cordova

استفاده از LocalStorage

استفاده از سیستم فایل برای ذخیره سازی داده ها

 

بخش ششم: معرفی کتابخانه گرافیکی Onsen UI

نصب Onsen UI

برنامه نمونه

کار بار کامپوننت های گرافیکی

استفاده ازJQuery  در Onsen UI

بررسی مستندات کتابخانه جهت توسعه آینده

 

بخش هفتم : نهایی کردن برنامه ساخته شده و گرفتن خروجی به منظور قرار گیری در استور ها

تنظیم کردن برنامه

تاییده های امنیتی برنامه و دسترسی ها

تنظیم آیکون و اسپلش اسکرین

کامپایل کردن و گرفتن خروجی

 

 

English

 

Module 1: Introduction to Mobile Application Development

Mobile apps are more popular than Mobile websites these days. If we need to create a Mobile app for multiple platforms, Cordova is a great choice. As a web developer Cordova offers you the possibility to use your knowledge of JavaScript, HTML and CSS and create nice apps with it. We’ll have a look in this module at how to start with Cordova and what kind of workflows you can use.

  • Getting Started
  • Basic components
  • Development paths

Module 2: Creating a cross-platform app with Cordova

In this module we’ll have a look at a basic Cordova application and what you’ll get when starting from scratch.

  • What is Cordova
  • Basic Components
  • Creating your first app
  • Development Paths
  • Installing Cordova

Module 3: HTML5, CSS and JavaScript

This is the starting point for the programming language within Cordova environment. HTML5 CSS and JavaScript basics are covered in this module.

  • HTML5: The Language of Structure
  • CSS: The Language of Styling
  • JavaScript: The Language of Behavior

Using the Cordova API

Cordova uses plugins to communicate from your JavaScript towards native functionality. This can range from getting the Battery Status to taking a picture with the built-in Camera. We’ll look at these basic plugins, what they do and how to use them.

  • What is a plugin
  • Core Plugins: Battery Status, Camera, Contacts, Geolocation, Notifications, Media
  • Using plugins

 

 

Storing data in Cordova apps

Making sure data can be persisted for your app, even when shutting it down is pretty important. We’ll look at a couple of options we can use to realize this.

  • Using LocalStorage
  • File Storage

Cordova and Onsen UI

There are a lot of HTML5 frameworks like AngularJS, JQuery Mobile and … that are used to style the app in fashion way. Here we look at Onsen UI, the fastest framework has ever made.

  • Installing Onsen UI
  • Demo Application
  • Working with GUI Components
  • Using JQuery in Onsen UI
  • Checking the documentation

Building and deploying

When you want to deploy your app, there are a couple of things to take care of. This module will explore these issues briefly.

  • Configuring your app
  • Domain Whitelisting
  • Icons and Splash screens
  • Compiling and deployment

 

سرفصل آموزشی کارگاه تخصصی طراحی، اجرا و نصب تابلو برق موتورخانه هوشمند بر بستر اینترنت


توضیحات مکانیکی

آشنایی با کلیات BMS, BEMS

توضیح تجهیزات تاسیسات مکانیکی موتورخانه شامل  انواع چیلر ها و سیستم های گرمایش(مشعل) و پمپ ها و مکانیزم های عملکرد و کنترل به صورت کلی ( توضیح فرایند چیلر های تراکمی با توجه به تابلو مورد نظر ضروری می باشد.)

آشنایی با ساختمان های سبز و ممیزی انرژی و محاسبات میزان کاهش مصرف سوخت و الکتریسیته

 

توضیحات کلی و توپولوژی

طراحی سیستم موتورخانه و زیر ساخت های ارتباطی با توجه به BMSساختمان.

بررسی چالش های امنیتی شبکه

آشنایی با خانه های هوشمند و نحوه اتصال و یکپارچه نمودن نمودن آنها با BMS ساختمان

شبکه های هوشمند انرژی و نحوه کنترل میزان تقاضا در شبکه های برق و انرژی

 

مباحث تخصصی

انتخاب تجهیزات برقی جهت ساخت تابلو موتورخانه (شامل چیلر تراکمی ، مشعل و پمپ های آبرسانی) از قبیل کنتاکتور ، کلید حرارتی ، کلید اتوماتیک و غیره .

جانمایی تجهیزات برقی و هوشمند بر روی تابلو.

کابل کشی و سیم کشی داخل تابلو

زیر ساخت های لازم جهت اتصال تابلو به شبکه های محلی ، اینترنت و GSM و نحوه اتصال آن به تابلو

برنامه نویسی PLC ، کار با DDC و کنترلر های هوشمند IDEALUX

آشنایی با پروتکل های ارتباطی صنعتی و ساختمانی (KNX-BACnetMODBUS) و GATEWAY ها

آشنایی با برنامه نویسی HMI و ملاحظات طراحی

نحوه طراحی اتاق کنترل جهت مانیتورینگ کلی ساختمان

انتخاب نوع کابل و نحوه کابل کشی سنسورها و اتصال نود ها با فاصله های متفاوت.

آشنایی با سنسور های فشار و نحوه نصب آنها

آشنایی با سنسورهای دما و نحوه نصب و انتخاب مکان و نوع مناسب سنسور.

آشنایی با نحوه کنترل موتورهای دارای اینورتر و آشنایی کلی با اینورتر ها

نحوه اتصال موتورخانه دو ساختمان به یکدیگر و کنترل از طریق یک نرم افزار

 

 

 

سرفصل آموزشی کارگاه تخصصی آموزش پیاده سازی اینترنت اشیا با استفاده از ARDUINO

بخش اول : معرفی اینترنت اشیاء

مبانی اینترنت اشیاء

اجزای اصلی اینترنت اشیاء : تجهیزات کنترلی، سنسورها و ماژولهای مخابراتی

راهکارهای مخابراتی دراینترنت اشیاء : RFID، وایفای، اینترنت موبایل، پروتکل های مخابراتی نوین

 

سنسورها و عملگرها

مبانی سنسورها و عملگرها در اینترنت اشیاء

بررسی سنسورهای آنالوگ

بررسی سنسورهای دیجیتال

تئوری نمونه گیری وروی آنالوگ و خروجی آنالوگ

مبانی عملکرد سنسورهای : شتاب، دما، رطوبت، نور و تشخیص فاصله

 

پردازش ابری

اجزای اصلی پردازش ابری

وب سرویس ها، راهکارهای ارتباطی نوین تجهیزات اینترنت اشیاء

کار با سرورهای پردازش ابری معروف و متن باز : Thinger و ThingSpeak

 

استفاده از آردوینو در اینترنت اشیاء

روش های خواندن مقادیر سنسورهای معرفی شده

پروتکل های I2C و SPI

ارتباط آردوینو با تجهیزات همراه

معرفی سیستم عامل اندروید و استفاده از برنامه های اندروید برای اتصال به آردوینو

ارتباط با آردوینو از طریق USB

 

به کار انداختن اینترنت اشیاء با آردوینو

معرفی مبانی اینترنت و پروتکل های مخابراتی TCP/IP, Mac Address, DNS, HTTP, 6LoWPAN, LoRaWAN

اتصال به آردوینو از طریق Ethernet

اتصال به آردوینو از طریق WIFI

ارسال و دریافت اطلاعات از سرورهای ابری

جمع بندی آموخته ها و انجام پروژه پیاده سازی یکپارچه اینترنت اشیاء با آردوینو